شرکت تولیدی پارس‌ جلفا بزرگترین تولیدکننده و تأمین‌کننده لوازم شبکه کابل‌های مسی و فیبر نوری و سایر تجهیزات اکتیو و پسیو شبکه مخابرات در ایران است.

شرکت پارس جلفا، پس از چندین سال فعالیت به عنوان مشاور فنی شرکت Raychem در ایران، در سال 1372 با اساسنامه‌ای جدید و تأسیس کارخانه‌هایی در ایران، فعالیت تولیدی خود را تحت لیسانس شرکت Raychem آغاز نمود.

شرکت پارس جلفا از ابتدای تأسیس، دو هدف را به طور همزمان دنبال نموده است. از یک سو این شرکت تلاش داشته تا با ساخت برخی قطعات مفصل‌های حرارتی، ترمینالهای‌های IDC، فیوز برقگیـر، AC to DC Converter ، تجهیزات انتقال سیگنال‌های نوری و الکتـریکال، کافوهای نـوری، تجهیزات Pair Gain، OCDF، تجهیزات Power و انواع شلف، کیس و نمایشگر آلارم در ایران از واردات آنها بی‌نیاز شود و از این رهگذر توانسته است علاوه بر ایجاد اشتغال بیش از 60 کارمند از میزان ارزی که هر ساله از کشور خارج می‌گردد تا حد قابل‌ملاحظه‌ای بکاهد. در ضمن شرکت پارس جلفا محموله‌هایی از محصولات خود را به خارج از کشور نیز صادر نموده است.

از سوی دیگر شرکت پارس جلفا با عضویت در سندیکای مخابرات ایران همواره بر حفظ کیفیت محصولات خود تاکید داشته و با جدیت تمام استاندارد کالای عرضه‌شده در ایران را در حد استاندارد جهانی نگاه داشته است.

کارخانه‌های شرکت پارس جلفا در شهر صنعتی البرز قزوین و خیابان اتحاد تهران میزان تولید خود را در زمینه ترمینال‌های IDC، فیوز برقگیر، مفصل، سرکابل، AC to DC Converter ، تجهیزات Pair Gain، Optical Splitter، Rack Indoor & Outdoor، OCDF، تجهیزات Power و انواع شلف، کیس و نمایشگر آلارم جهت تجهیزات IPDSLAM، SDH، PDH، DC-DC Converter و Ring Generator محصولات شرکت به بیش از 400 هزار عدد در سال رسانده است. همچنین این شرکت توانسته با راه‌اندازی و پشتیبانی بیش از 450 هزار پورت Voice و 250 هزار پورت Data و ایجاد ارتباط بین مراکز مختلف تلفنی استان‌های کشور در شمار شرکت‌های تأمین‌کننده ملزومات مخابراتی قرار بگیرد.

شایان ‌ذکر است شرکت پارس جلفا با داشتن آزمایشگاه‌هایی مجهز در محل کارخانه‌های‌ شرکت (کارخانه پارس جلفا در شهر صنعتی البرز قزوین و کارخانه پارس جلفا در خیابان اتحاد تهران) جهت بازدید مسئولین محترم و انجام تمامی تست‌های استاندارد مخابراتی، شرایط لازم را مهیا کرده است.